HEINEKEN kiest Orange Business Services als wereldwijde communicatieleverancier

Orange ondersteunt HEINEKEN in de ambitie om uit te breiden in de snelgroeiende markten en wereldwijd de communicatie te verbeteren voor 60.000 werknemers

Heineken NV (“HEINEKEN”), ‘s werelds meest internationale bierbrouwer, kiest Orange Business Services om de meerderheid van de wereldwijde communicatie-infrastructuur te verenigen en daarmee zo’n 60.000 werknemers in meer dan 1100 locaties in 53 landen te verbinden. HEINEKEN tekende een 5-jarig miljoenencontract.

Een beveiligd en flexibel netwerk om HEINEKEN’s wereldwijde diensten en uitbreiding te ondersteunen

Orange Business Services doet een beroep op zijn directe aanwezigheid in 166 landen en zal een uiterst beveiligd, schaalbaar en zelfstandig netwerk uitrollen voor HEINEKEN’s bestaande locaties over de hele wereld. Dit zijn een breed scala aan landen zoals Wit-Rusland, Brazilië, Ethiopië, La Réunion, Polen, Rusland, St. Lucia, en Zuid-Korea.

De netwerkoplossing is ontwikkeld om HEINEKEN’s internationale uitbreiding te ondersteunen en maakt snelle implementatie naar nieuwe locaties mogelijk, met name in de snelgroeiende regio’s waar de wereldwijde brouwer een sterke aanwezigheid heeft, zoals Afrika, Azië-Pacific en Latijns-Amerika.

Geavanceerde communicatie- en collaboratiediensten voor een geoptimaliseerde gebruikerservaring

De netwerkconnectiviteit levert een robuust platform voor Orange Business Services om de volgende zaken te integreren:

  • Oplossingen met toegang op afstand, zodat HEINEKEN’s werknemers beveiligde toegang krijgen tot hun werkomgeving;
  • Applicatie- en netwerkoptimalisatieoplossingen om ervoor te zorgen dat de communicatie vlot verloopt en dat bedrijfskritische applicaties prioriteit krijgen;
  • Audioconferencing en wereldwijde spraakdiensten om betrouwbare zakelijke gesprekskwaliteit mogelijk te maken voor productievere overleggen.

 

Er zijn plannen om binnenkort ook videoconferencing- en telepresence-diensten aan te bieden.

“We kijken constant naar manieren hoe wij onze wereldwijde aanwezigheid beter kunnen benutten en onze groei in opkomende markten kunnen ondersteunen,” zegt Frans Eusman, chief business services officer, HEINEKEN. “Onze communicatie-infrastructuur optimaliseren, is hier essentieel voor. We zijn bij Orange Business Services gekomen omdat zij ons kunnen helpen met het behalen van een aantal belangrijke zakelijke doelstellingen op dat vlak. Denk aan netwerkconsolidatie, lagere totale eigendomskosten en verbeterde besturing, met de flexibiliteit om tegemoet te komen aan de duurzame groei. Daarnaast ook om de samenwerking tussen werknemers van HEINEKEN wereldwijd te verbeteren. Als belangrijk element voor HEINEKEN’s bedrijfscontinuïteit levert Orange Business Services volledige monitoring van applicatie- en netwerkprestatie. Orange hanteert strikte SLA’s.”

“Wij zijn erg trots dat wij één van ‘s werelds leidende brouwers als nieuwe klant hebben,” zegt Alain Stas, VP en Managing Director Orange Business Services Benelux. “Door de mogelijkheden te verschaffen tot innovatie van wereldklasse en collaboratietechnologieën, levert Orange substantiële bedrijfswaarde aan HEINEKEN, waarbij er wordt gekeken naar manieren om invloed uit te oefenen op de omvang van de wereldwijde organisatie. Met een directe aanwezigheid van Orange Business Services in 166 landen, worden effectief wereldwijde oplossingen aan HEINEKEN geboden.”

Last modification: vr 20 nov 2015
close

Sign up to keep in touch!

Be the first to hear about special offers and exclusive deals from TechNews and our partners.

Check out our Privacy Policy & Terms of use
You can unsubscribe from email list at any time